1

1

Виховна робота








Клас________

Прізвище, ім'я, та по батькові







Вересень






Дати місяця




1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
















17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30




















Жовтень

Дати місяця
І
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
ІЗ
14
15
16
















17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31



















Листопад

Дати місяця

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
















17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30




















Грудень
Дати місяця
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
















17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31



















Січень
Дати місяця
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16















17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
ЗО 31

















Лютий
Дати місяця
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
















17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29





















Березень






Дати місяця





1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
















17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
ЗО
31



















Квітень                                                 і
Дати місяця
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
















17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30




















Травень                                                
Дати місяця

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
















17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31


















Відсутність учня(учсниці) в школі позначається:  синім кольором відсутність за хворобою;  зеленим кольором — відсутність з поважної причини;  червоним кольором відсутність без поважних при­чин, довідки немас. Учитель використовує кольорові чорнила для позначення кількості пропущених уроків за певними причинами.














Виступ
команди 4 класу
Степанівської
загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №1
на районному етапі  природничо-математичного конкурсу «Совенятко»



Доброго дня вам, вже сонечко сяє,
промiнчиком нiжним всіх зігріває,
лагiдно в щiчку вас приголубить,
прошепче на вушко, що хтось вас любить.

Всіх присутніх в цьому залі ми вітаємо!
. МИ...
Ті, що вийшли на цю сцену...
. МИ...
Ті, що стоять перед вами...
. МИ...
Ті, що говорять ці слова...
4. Ми -
Разом. Команда ФІЛІПС Степанівської з загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №1 Сумської районної ради Сумської області фантастичні ,інтересні легкі на підьом,індивідууми  природолюби СТЕПАНІВКИ
»
Капітан в команді – я,
Всі ми є одна сім»я.
Вмію всіх зібрати враз,
Командир він просто «клас».
Я Максим,Максюха Максик!
Я не ідеал та все ж,
непоганий математик

В нашій групці є дівчата,
Ми веселі, заводні.
Ми навчаємось завзято 
І працюєм від душі,
Кожна з нас-є особистість,
І у кожної талант
Хтось і  віршики напише,
І накрише хтось салат…

Аліна й Аня, модні, класні,
Вони знають все про всіх,
І якщо у вас проблеми,
То звертайтесь, ось до них.
Лєра в нас дівчина гарна:
Чорноброва і струнка,
Скромна, чесна, працьовита,
І смішна, і гомінка!.

Ми б хотіли побажати
вам всім радості, добра!
Ну а ще: здоров'я, щастя,
Спілкування і тепла!



Ми прийшли на цю землю, щоб жити, працювати, розвиватися
, творити.
Але ніколи не забуваймо про те, що кожен із нас і всі
ми разом узяті — невід’ємна частинка матінки — природи.
 Без неї ми ніщо, бо обійтися ніхто з нас не може ані без води, ані без повітря, ані без Сонця, ані без її щедрих дарів, якими вона нас годує.
І не можемо ми протистояти її силі,.
Та світ навколо нас такий чарівний, таких квітучий і радісний, що людині тільки б захоплюватись ним та берегти цю чудову і неповторну красу,.
Людська діяльність багато знищує природних ресурсів, нищить бездумно свою Землю і може настати незабаром такий час, коли природа стане проти людей, щоб людство задумалось, що наша Земля жива, що вона вимагає до себе кращого ставлення і накаже людей.
То щоб цього не сталося, треба вже сьогодні задуматись над своєю діяльність і навчитися жити на планеті в гармонії з природою, не тільки споглядати її красу і користуватись її благами, але й дбати про її цілісність і непорушність.
Відчувати її потреби, прислухатись, про що співає Земля.

Ми приййшли на цю землю,щоб змінити світ на краще!
Люди не можуть жити без чистого повітря, води, свіжої зелені, сонячних променів.
А усе живе вимагає уваги й поваги. Ніякі твори мистецтва не замінять картин не займаної  природи
Отже:

В нашій школі створена екологічна стежина,яка є полігоном для еколого-краєзнавчої  роботи.
Протяжність маршруту близько одного кілометра,на ньому розташовані 6 зупинок.
Природні умови багатьох зупинок дозволяють повною мірою побачити взаємодію та взаємозалежність живої та неживої природи й ті зміни,які відбуваються в процесі господарської діяльності людини.
Робота на екологічній стежині проходить під девізом: « Знайомтесь:
1 зупинка « Квітковий водограй»
 З перших кроків по землі дитина входить у світ квітів. Вони оточують нас повсюди- на лузі та у лісі,у створених умілими руками чудових веселкових квітниках,в орнаментах вишивок . І кожна квітка має свою вдачу,сво ї таємниці,свою вроду.
Чудово,коли школа,ніби віночком,оточена квітами.
Ми прикладаємо багато зусиль,щоб наш другий дім був затишним та красивим ,тому висаджуємо квіти на шкільному подвір’ї
Квіти, квіти... Чарівні квіти,
Кольорові, великі й малі...
Ви умієте душу зігріти,
Бо й самі ви — душа землі.

Які дивовижні ці квіти,
У кожній чарівність своя.
Всі різні, та й що говорити —
У квіти закохана я.

Дивитись годинами можна
На ніжні пелюстки в росі.
Дивує і радує кожна,
А щастя дарують усі.

1дів. Які квітки чудові, подивися, як гарно пахнуть, і такі великі!
2дів. Так, за останні дні так розцвілися, здається, що ніколи вже не зникнуть.
1дів. Ой, що це, глянь, у квітці хтось ночує!
2дів. Та це ж Дюймовочка, нехай-но нас почує!
Разом Агов, Дюймовочко!
Д. Ой, як я довго спала!
Та сон не був чудовим, був страшним,
Вночі повітрям дихала важким,
Бо забруднили і повітря, й ріки,
І вже нектари чисті нам не пити.
Серед природи чистої не жити!
1дів. А чим же суконьку і личко забруднила?
Д. Це я росою на зорі бродила.
2дів. Так роси ж чисті, здавна всім відомо!
Д. Уже не чисті. І природу домом уже не сміють люди називати.
1дів. Ой ні, Дюймовочко, не треба так казати!
Бо мусять люди врешті зрозуміти,
Що нам на цій планеті
Треба жити!
І ще розквітнуть квіти на світанку,
І чисті роси вмиють личко зранку.
І вся планета в танці закружляє:
Майбутнє світле все живе чекає!


Я люблю на клумбах квіти,
В лісі і у полі.
Всі народжені радіти
І жити на волі.
Та красу цю не марнуйте,
Не зривайте, люди.
Не топчіте, не руйнуйте,
Згубите — не буде.
Без краси нам не прожити —
Серце опустіє.
Доки є ще в лузі квіти —
То живе надія.
Що у душах сонце буде
Сходити щасливо.
Не зривайте квітів, люди,
Хай росте це диво.
Краще посмішку даруйте,
Ніжне слово, ласку.
Не рвіть квітів, не марнуйте
Цю красу, будь ласка.



Третя зупинка- річка Сумка

Без малих річок неможливе існування і великих.
Річка Сумка бере початок біля хутора Сумка Сумського району і впадає в річку Псел – притоку Дніпра- біля м. Суми.
Річка Сумка має 11 приток загальною площею 36 кілометрів. Довжина річки 29 кілометрів.
Ширина русла в межах Степанівки-6 кілометрів..
Живиться річка підземними водами.
 По берегах є багато джерел,у річку стікають дощові і талі води. Воду Сумки використовують промислові підприємства.
Для цього збудоване Косівщинське водосховище.
Береги річки є чудовим місцем відпочинку населення.
В Врічціводитьсяриба:плотва,червоноперка,карась,лин,щука,окунь,лин,піскар,в’юн.
Разом з тим, вона знаходяться у занедбаному стані. Вирубування дерев і чагарників вздовж берегів, скидання неочищених стоків, не тільки завдають річці значної шкоди, але й загрожують її існуванню.

 Боляче дивитись, як гине річечка нашого рідного краю, наша скромна красуня Сумка.
 Вона ще сподівається, що ми допоможемо їй.
 І тоді вона весело, стрімко побіжить по селищу, приваблюючи людей.
Вона мріє, що вода в ній стане
прозора та чиста, як небо,
ясна,
Що квітами, небом запахне
 вона.
В ній райдуги стрічки б
свої полоскали,
І  річка
, повірте, гарнішою б стала.
Наша Сумка чекає від нас допомоги, пробудження людської свідомості, просить і дорослих, і малих не засмічувати її.

Зачерпнув води я цілий кухоль.
П’ю її з надією в душі:

Так  
улий же в мене силу духу,
Дай снаги, на подвиг надихни.

Хай  не буде горя і біди
.
у джерельної, у чистої  води,



Джерельце- четверта зупинка
Джерело знаходиться на лівому березі річки і упорядковане учнями школи.
Тут можна посмакувати прохолодної джерельно чистої води,відпочити
Село розмаєм зацвіло,
Коли знайшли ми джерело,
Припали спраглими устами.
У нім вода була жива,
Ота - що серце напува,
Та - що доводить до нестями.

З-під верби б’є мале джерело,
Там ромашки цвітуть у тепло
І пташина до нього летить,
Щоб живої водиці попить.
А воно дзюркотить і співа,
Бо вода в ньому й справді жива,
Напуває ромашковий світ,
Посилає веселий привіт.
Я розчищу мале джерело,
Щоб ще краще співати могло,
Напувало дерева й траву,
Всім давало водичку живу!

П’ята зупинка «Лісопосадка»,яка розташована на правому березі річки,де можна ознайомитись з рослинами рідного краю,полюбуватись білокорими красунями берізками

В кожну пору тут чарівно.
Навесні тут світло, дивно.
Море звуків оживає,
Море квітів розквітає.
Влітку має гарну вроду
І дарує прохолоду,
Восени тут поетично,
Кольорово і незвично.
Листя з дерева злітає
Всі стежинки застеляє.
А зимою тут чудово,
Мовчазно, а ще казково.
Всі дерева сплять і мріють,
Лиш ялинки зеленіють.

Остання зупинка-«Сміттєзвалище».
Тут видно,якої шкоди завдає природі людина і як це впливає на навколишнє середовище.  Але

Ми вірим в те, що кожен з нас усіх
Посадить сад, чи дерево, чи квіти
В Степанівці. І буде щастя й сміх
І завжди тут здорові будуть діти.

А для цього
Гартуй свій дух і волю й тіло,
Берися за роботу сміло.
Уже тепер з маленьких літ
Іди добро творити в світ!
Свій голос віддаю за матінку-природу
За чистоту Землі, красу і вроду.
За екологію довкілля і душі.
Ставай і ти й діла свої верши.
Очистимо Землю від бруду і скверни,
Посіємо скрізь доброти й квітів зерна!
Хай буде планета красива й зелена
Для щастя, добра і для тебе й для мене!
Нам треба довкілля своє відновити.
Бо все прийшло в цей світ, щоб жити.

Посели в своє серце любов і терпіння,
Добрі помисли й слово, а ще співчуття.
Щирість думки і щедрість, і чисте горіння.
Стане кращим, світлішим відразу життя.
А на прощання хочу вам сказати:
Дерева, квіти, звірі та птахи

Не завжди вміють добре захищатись

Якщо ж то будуть знищені вони,

То  на планеті ми залишимось одні.
Давайте будем все оберігати:
Джерела, ріки, квіточки малі.
Любить всім серцем й завжди пам’ятати,
Що ми є часточка природи на Землі






Немає коментарів:

Дописати коментар